Blog Competition 2019 #2019GANTIBIMBEL

Kelas 10 - BAB 8 Expressing Pain

Contoh Kalimat Expressing Pain

  • Ouch.. (Aw)
  • Ouch! That hurts (Aw, sakit!)
  • Ouch….. it’s very hurt. (Aw, sakit sekali)
  • Ugh, It's very painful (Sungguh menyakitkan)
  • Oh! I’ve got a headache. (Oh, aku pusing)
  • Oh, it's killing me! (Oh ini membunuhku!)
  • I can’t move my body. My shoulder and my hand are very hurt to move. (Aku tidak bisa menggerakkan tubuhku. Bahuku dan tanganku sangat sakit untuk digerakkan)
Contoh Dialog Expressing Pain

Anna : You looks so pale, what's wrong with you.
Lisa : My stomach is really hurt.
Anna : Oh my god, you should go to see the doctor.
Lisa : Yeah, but I'm waiting for my husband to accompany me.
Anna : I will bring you some medicine for you to reduce the pain.
Lisa : Thank you anna.
Anna : No problem, but why is your stomach hurts?
Lisa : I think this is because the spicy foods that I ate recently.
Anna : You shouldn't eat that too much Lisa.
Lisa : Yes I understand.
Anna : Here is the medicine.
Lisa : Thank you

Terjemahan:

Anna: Kamu terlihat sangat pucat, ada apa denganmu?
Lisa: perutku benar-benar sakit.
Anna: Ya Tuhan, kamu harus pergi menemui dokter.
Lisa: Ya, tapi aku menunggu suamiku menemaniku.
Anna: Aku akan mengambilkan obat untuk mengurangi rasa sakit.
Lisa: terima kasih anna
Anna: Tidak masalah, tapi kenapa perutmu sakit?
Lisa: Aku rasa ini karena makanan pedas yang saya makan baru-baru ini.
Anna: Kamu seharusnya tidak terlalu banyak makan Lisa.
Lisa: Ya aku mengerti
Anna: Ini obatnya.
Lisa: terima kasih


Dialog II


In the way home, Rudi sees an accident. He comes to the people whom get some injure in his foot.
Bambang : Rudi, help me please?
Rudi : It’s you Bambang. Oh my God. Let me help you to stand.
Bambang : Thank you, Rudi.
Rudi : Is it hurt? I will take you to the hospital.
Bambang : Ouch….. it’s very hurt.
Rudi : Yeah….. I can feel that. There are a lot of bloods from your foot.
Bambang : I can’t move my body. My shoulder and my hand are very hurt to move.
Rudi : Don’t worry. I will call the taxi and take you to the hospital.
Bambang : Oh, that’s very kind of you, Rudi.
Rudi : That’s the taxi. Let’s go to the hospital.

Terjemahan:

Dalam perjalanan pulang, Rudi melihat sebuah kecelakaan. Dia datang ke orang-orang yang terluka di kakinya.
Bambang: Rudi, tolong bantu saya
Rudi: kaulah Bambang. Ya Tuhan. Biarkan saya membantu Anda untuk berdiri.
Bambang: Terima kasih, Rudi.
Rudi: apa sakit? Saya akan mengantarmu ke rumah sakit.
Bambang: Aduh ... .. sangat sakit.
Rudi: Iya ... .. aku bisa merasakan itu. Ada banyak darah dari kakimu.
Bambang: Saya tidak bisa menggerakkan tubuh saya. Bahu dan tanganku sangat sakit untuk bergerak.
Rudi: jangan khawatir Saya akan memanggil taksi dan mengantarmu ke rumah sakit.
Bambang: Oh, kamu sangat baik, Rudi.
Rudi: Itu taksinya. Ayo ke rumah sakit.